Energia furnizată organismului ar trebui să provină 60-70% din glucidele din cereale, fructe, legume şi zarzavaturi, 20-30% din lipide şi 10-12% din proteine.

O alimentaţie sănătoasă implică reducerea consumului de alimente bogate în colesterol (carne – în special carnea roşie, slănina, untul, margarina cu consistenţă crescută, smântâna, gălbenuşul de ou). S-a demonstrat că un aport crescut de grăsimi creşte riscul bolilor de inimă, al vezicii biliare, al unor tipuri de cancere şi al obezităţii.

Cel mai potrivit pentru organism este un consum moderat (sub 30% din totalul caloriilor zilnice) de grăsimi mai sănătoase: uleiuri vegetale (nehidrogenate) – floarea-soarelui, soia, măsline.

Este important să ne hrănim cu alimente cu conţinut redus de zaharuri şi dulciuri rafinate, iar alimentaţia zilnică să fie bogată în cereale, fructe şi legume.

Proteinele au rolul lor în metabolismul zilnic, dar nu trebuie să depăşească o treime din totalul caloriilor zilnice consumate. Un aport prea mare de proteine suprasolicită funcţionarea rinichilor şi induc o pierdere accentuată de calciu în organism. Surse de proteine pot fi: leguminoasele uscate (fasolea, lintea, bobul, mazărea, năutul), nucile, pâinea integrală, cerealele consumate ca fulgi, laptele, ouăle.

 

 

home     articole     video     contact