Alimentaţia vegetariană este un stil de alimentaţie care conţine fructe, legume, leguminoase, zarzavaturi, seminţe şi nuci, cu/fără includerea produselor lactate şi ouă, fără a conţine produse din carne sau preparate pe bază de carne de orice natură.

Asociaţia Americană a Dieteticienilor şi Societatea Canadiană de Dietetică susţin că o alimentaţie vegetariană corect echilibrată este sănătoasă, aduce un aport nutritiv adecvat şi o serie de beneficii în prevenirea şi tratamentul diverselor afecţiuni (J Am Diet Assoc. 2003; 103:748-765).

O dietă vegetariană bine planificată şi echilibrată nutritiv poate fi potrivită pentru orice vârstă, inclusiv în timpul sarcinii, în copilărie sau adolescenţă.

Alimentaţia vegetariană oferă o serie de beneficii nutriţionale, incluzând nivelul scăzut de grăsimi saturate, colesterol şi proteine animale ca şi un nivel înalt de carbohidraţi complecşi, fibre, magneziu, potasiu, folaţi, antioxidanţi ca vitamina C şi E, şi compuşi fitochimici.

Vegetarienii sunt persoane cu BMI (body mass index = indice de masă corporală, un indicator al greutăţii) mai scăzut decât non-vegetarienii, şi cu un risc mai mic de deces prin ischemie cardiacă; au de asemenea niveluri scăzute de colesterol în sânge, o rată mai scăzută de hipertensiune, diabet de tip 2, cancer de colon sau de prostată.

 

 

home     articole     video     contact